Treballs premiats

A.B.G

A.B.G

Detall

Àmbit temàtic: ECONOMIA/SOCIOLOGIA/POLÍTICA
Edició: Premiats 2018

Centre: Institut La Garrotxa, Olot

Autora: Aida Borrisser Garreta

Nivell educatiu: Cicle Formatiu de grau superior

Tutores: Anna Ayguabella Pasturet, Judit Subirana Gelis


Compartiu aquest projecte

Objectius

La principal idea de negoci és obrir una porta a Barcelona on qualsevol persona que estigui interessada en el sector alternatiu pugui tenir la peça que sempre ha somiat, ja que es vol oferir la creació de peces a mida i totalment dissenyades pel client. També s’oferirà un servei que permeti sortir de la botiga amb un conjunt sencer de la marca A.B.G. o d’altres.

Per altra banda, es dissenyaran i es confeccionaran cosplays (disfresses de personatges) a mida per poder assistir a qualsevol convenció.

També es voldria aconseguir que Barcelona tingués una mica més d’importància dins d’aquest sector, tenint en compte que a la resta d’Europa està en un procés de constant creixement.

 

 

Metodologia

La idea de negoci compta amb les ganes i la il·lusió de transformar la ciutat de Barcelona en un lloc reconegut en el sector alternatiu.

S’oferiran peces de molta qualitat perquè sempre es treballarà amb teixits i fils de gamma alta, per tal d’obtenir un producte final d’alta qualitat. També, el fet d’oferir un servei de creació de peces úniques fetes a mida i dissenyades pel mateix client,  fa que s’afegeixi molt de valor a les peces i al negoci. A més, actualment,  el negoci alternatiu a Barcelona està ‘apagat’, el que es voldria aconseguir és tornar-lo a activar com a la resta d’Europa.

L’anàlisi econòmic-financer mostra uns resultats poc positius, però el fet d’haver realitzat aquesta anàlisi permet conèixer els resultats durant els primers anys,  i es pot observar que  a partir del tercer any es comença a tenir benefici. Per tant,  a partir d’aquest any els resultats començarien a ser positius.

Conclusions

El negoci pot tenir èxit perquè ofereix molts serveis i productes diferents dels que hi ha en el mercat. Els punts forts del negoci són, per una banda, oferir productes personalitzats que permetin al client sortir de la botiga amb un conjunt sencer i, per l’altra, transformar la ciutat de Barcelona en un referent en el sector alternatiu dins d’Europa. Com a punts febles del negoci es poden destacar el desconeixement de la marca i  els preus elevats del producte. Bàsicament, per superar aquests punts febles s’oferirà un servei excel·lent i uns productes únics que permetin diferenciar-nos. La imatge que es vol donar és la d’oferir uns serveis únics i exclusius per als clients.