Treballs premiats

Aprendre un idioma en set dies

Aprendre un idioma en set dies

Detall

Àmbit temàtic: FILOLOGIA/LINGÜÍSTICA/SOCIOLINGÜÍSTICA
Edició: Premiats 2018

Centre: Institut Lluís de Peguera, Manresa

Autor/s autora/es: Amin El Messaoudi Aarab

Nivell educatiu: Segon de batxillerat

Tutors/es: Gemma Lozano Martínez


Compartiu aquest projecte

Objectius

Els objectius que s’han proposat són ben clars. Com a idea principal està el propòsit d’arribar a aprendre un idioma en set dies assolint el màxim nivell possible. I en cas d’arribar a un A1, el qual és el nivell més bàsic que es pot arribar a demostrar amb certificació, la gran meta d’aquest treball ja s’hauria aconseguir. Doncs s’ha de tenir en compte que a un A1 s’hi arriba en un curs sencer d’acadèmia, temps en que s’hi inverteix tantes hores com diners.

Per sota d’aquesta fita hi ha altres petites idees o conceptes que s’han de treballar (a través de la recerca i l’experimentació) per tal d’arribar a una conclusió i crear el sistema necessari per aprendre un llenguatge en set dies.

Algunes d’aquestes idees són:

entendre com d’important és parlar idiomes, estudiar sobre la diversitat de llenguatges, comprendre com ho fa la nostra ment per aprendre, recordar i parlar un idioma, investigar sobre l’interès d’aprenentatge entre el jovent, i finalment i el més important, trobar o crear el mètode més òptim per estudiar un nou idioma en una setmana.

Metodologia

La metodologia seguida per aconseguir aprendre un idioma en set dies consisteix en diferents tècniques i factors que s’han ideat gràcies a la recerca teòrica sobre la historia de l’aprenentatge d’idiomes.

Per tal de dur a terme l’estudi intensiu, s’ha fet ús de diferents eines d’Internet (Duolingo, sèries, vídeos…), un tècnica de memorització basada en l’ús de paper adhesius molt innovadora i eficient i altres mètodes d’estudi clàssics (prendre apunts, examinar-se un mateix… ). A més a més, s’ha tingut molt en compte un gran ventall de factors per optimitzar al màxim les habilitats cognitives durant el treball( hores de son, alimentació, evitament de l’avorriment, etc).

Conclusions

En conclusió, si hagués de descriure aquest treball de recerca amb poques paraules, segons la meva opinió personal i l’experiència que he tingut en el procés de la seva realització, diria que és original, eficient, treballat, beneficiós, útil i sobretot interessant.

Dur a terme aquesta recerca ha significat per a mi aprendre moltes coses. I a més a més, m’ha donat l’oportunitat de conèixer dos idiomes, el rus i el francès, i conjuntament les seves cultures. L’aprenentatge d’aquests idiomes m’obren portes a molts camins dins la meva vida: em permetran endinsar-me més en les mateixes llengües, ja que, aquest treball de recerca m’ha brindat l’oportunitat de conèixer més enllà del que sabia. I per aquesta raó, estic firmament segur de què en un futur molt proper estudiaré aquests idiomes en profunditat. Com a conseqüència, dedueixo sense dubtes que aquest estudi que he fet em canviarà la vida i afortunadament, serà cap al bon sentit.

En definitiva, ha sigut un gaudiment portar a terme una hipòtesi i idea que tenia feia anys enrere del batxillerat. I també, ha sigut un plaer encara més gran contemplar-ne els resultats i, sobretot, experimentar les vivències que sempre recordaré.