Objectius
L’objectiu principal del treball és comprendre tot el procediment a realitzar per a poder crear una campanya de conscienciació efectiva. Per després, un cop entès tot aquest procés, aplicar tots els coneixements adquirits i realitzar el projecte de la meva pròpia campanya, fer-ne una aplicació pràctica i avaluar-la per millorar-la en el futur.
Metodologia
Per poder aprendre a fer una campanya de conscienciació vaig reunir-me amb l’ex-gerent de l’empresa Hèlix i la organitzadora de la Bicicletada Popular de Riudoms i vaig contactar amb una escola on s’havia fet una campanya semblant a la que jo volia organitzar.
Un cop reunida la informació, vaig fer anàlisi de la situació actual, que constava de dues parts: Una centrada en el nostre públic objectiu i l’altra enfocada a tot el que envolta el nostre públic i té relació amb la problemàtica escollida. Vaig obtenir 14 barreres que impedien que el meu públic adoptés l’hàbit que jo volia fomentar i les vaig treballar per extreure les condicions que havia de complir la meva campanya per a tenir èxit.
A partir d’aquestes vaig construir el projecte pel qual em vaig haver de reunir amb la direcció del centre, l’AMPA, regidories de l’ajuntament de Riudoms, equips de voluntaris, col·laboradors i patrocinadors gràcies als quals el projecte es va fer realitat el 19 de novembre al meu centre.
Conclusions
Malgrat els entrebancs, finalment he aconseguit fer la meva pròpia campanya de conscienciació i ara puc dir que és molt més complicat del que jo en un principi em vaig imaginar. Tot i això la campanya ha tingut una gran resposta per part del públic i el resultat fins al moment ha estat més que gratificant.