Treballs premiats

Dona i Enginyera? Foment en la igualtat de gènere dels estudis tècnics mitjançant tallers de tecnologia de control, domòtica, programació i desenvolupament d’APP adreçats a nens i nenes de 6è de primària

Dona i Enginyera? Foment en la igualtat de gènere dels estudis tècnics mitjançant tallers de tecnologia de control, domòtica, programació i desenvolupament d’APP adreçats a nens i nenes de 6è de primària

Detall

Àmbit temàtic: ENGINYERIA I ARQUITECTURA
Edició: Premiats 2017

Centre: Institut Can Puig, Sant Pere de Ribes
Autor/s autora/es: Carla Sánchez Pinar, Ayoub Hanoun Aouragh,
Yaiza Navarro León, Adam Fernández García
Nivell educatiu: Quart d’ESO
Tutors/es: Sergi Resa Blánquez


Compartiu aquest projecte

Objectius

L’objectiu d’aquest treball és promoure l’interès de les dónes en les carreres i treballs d’àmbit tècnic per tal d’igualar el nombre de noies i nois en el món tecnològic. Creiem que aquests treball cal començar-lo ben aviat i per això ens proposem treballar a les escoles.
Per aconseguir aquest objectiu volem:
1. Crear material didàctic relacionat amb la programació, la tecnologia de control i la creació de APPS per a nens i nenes de 6è.
2. Utilitzar aquests materials en tallers que farem a les escoles del nostre municipi
3. Analitzar els interessos dels nois i noies abans i després dels tallers.
Evidentment els tallers han de ser engrescadors i per fer-ho possible hem pensat amb la domòtica. Ens proposem crear petites maquetes de dormitoris en les que els alumnes encendran i apagaran els llums amb el seu mòbil, utilitzant aplicacions que ells mateixos hauran creat per controlar plaques que ells mateixos també hauran programat.

Metodologia

Per assolir els objectius del nostre treball de recerca cal fer una sèrie de tasques. Les mes important són:
– Elecció de la placa de control i de la aplicació per programar la placa.
– Recerca sobre la comunicació entre un dispositiu mòbil i una placa de control.
– Creació de materials perquè els alumnes de 6à puguin aprendre a programar plaques i a crear APP per a mòbils
– Disseny i construcció de maquetes d’una habitació perquè els alumnes puguin practicar amb elles.
– Planificació del desenvolupament dels tallers a les diferents escoles.
– Elaboració i aplicació d’enquestes a les escoles i valoració dels resultats.

Conclusions

Amb aquest projecte preteníem promoure l’interès en les carreres tècniques per tal d’igualar la inclinació per la tecnologia tant en dones com homes, i estem sorpresos amb els resultats obtinguts en els taller fets en algunes de les escoles de Sant Pere de Ribes
Evidentment els resultats són positius i per això nosaltres proposem implementar una sèrie de tallers als alumnes d’aquesta edat, tal i com hem fet nosaltres, per a garantir un millor coneixement tecnològic a les següents generacions. Creiem en un futur on la tecnologia sigui agradada pels dos sexes de manera similar, fomentar-la en edats joves seria d’ajuda, com hem pogut comprovar en nois i noies de sisè de primària.
No es pot discutir l’èxit de l’experiència. Si be són nenes de 12 anys i és molt aviat perquè decideixen les seves opcions de futur, al menys si que podem assegurar que s’han plantejat possibilitats que no els hi havia passat pel cap, com per exemple, ser enginyeres.
Desitgem poder veure un canvi en les desigualtats de sexe, no només en el món tecnològic, i esperem que aquest treball sigui un dels primers passos cap a la igualtat.