Treballs premiats

El llibre ‘definitiu’ de l’Axonometria en Realitat Augmentada

El llibre ‘definitiu’ de l’Axonometria en Realitat Augmentada

Detall

Àmbit temàtic: ART
Edició: Premiats 2014

Centre: Institut Vilatzara, Vilassar de Mar
Autor: Víctor Moreno Cáceres
Nivell educatiu: 2n Batxillerat
Tutor: Jesús Arbués García del Moral

 

 

Objectius:

La Axonometria a l’escola suposa una font de problemes per als estudiants a causa dels conflictes de percepció visual i espacial. Hi ha molts alumnes que tenen dificultats a l’hora d’imaginar-se com poden ser les figures en 3D que apareixen als exercicis en 2D. És per això que he fet aquest treball.
Amb aquest projecte el que es pretén és crear un llibre amb una sèrie de figures axonomètriques que apareguin ja resoltes en 3D i en realitat augmentada per a facilitar-li el treball a aquells que tenen problemes de visió espacial ajudar-los a desenvolupar les seves capacitats d’imaginació espacial.
Aquest treball, a la part pràctica, inclou un llibre físic que conté les vistes de 58 figures amb el marcador i la figura en realitat augmentada corresponent. Aquest tipus de llibre ja existeix, però la meva intenció és crear un de lliure per que pugui ser aprofitat per tothom.
A la web del treball, a més, apareixerà tot el contingut necessari com poden ser les figures, programes, etc. disponibles per a descarregar.

 

Metodologia:

El primer pas per a crear les figures va ser decidir els programes informàtics que utilitzaria en el treball. A continuació vaig fer una selecció de figures que creia que serien les més convenients i les vaig dividir en tres blocs segons la seva forma i dificultat. Després, vaig començar a crear els volums de les figures amb el Sketch Up i les vaig associar a un dels marcadors del programa Aumentaty.
Un cop vaig acabar tots els volums, va començar a disenyar les vistes (alçat, planta i perfil) de totes les figures amb el programa de diseny gràfic qCAD. Quan vaig acabar aquest procés, vaig començar a crear el llibre, en el qual afegia les vistes de cada figura i li posava al costat la imatge del marcador al que estaven associades.

 

Conclusions:

El meu objectiu era crear un llibre d’Axonometria en Realitat Augmentada que pogués ser útil per als estudiants i els professors de Dibuix Tècnic del centre i, malgrat la complexitat del projecte, estic satisfet dels resultats obtinguts. La finalitat del treball ha estat assolida i en la meva opinió, aquest llibre pot arribar a ser molt útil a generacions futures que facin l’assignatura de Dibuix Tècnic al centre.
En aquest sentit, crec haver desenvolupat una eina que facilita la comprensió de l’assignatura i que potencia la capacitat docent dels mestres, gràcies als avantatges que ofereix l’ús de la Realitat Augmentada en aquesta matèria. A més, considero que aquest treball també pot contribuir a potenciar la capacitat de percepció i imaginació visual dels estudiants. Serà útil tant per estudiants, ja que facilitarà la feina a l’hora d’entendre-la, com pels professors, ja que els farà el treball més fàcil i ajudarà a fer més senzill l’ensenyament.
A nivell personal em sento orgullós dels esforços esmerçats en el projecte i convido a tothom que ho vulgui a desenvolupar-lo per augmentar-ne la seva utilitat, motiu pel qual he decidit penjar-lo a la xarxa.
Una vegada acabat el treball, em veig amb les capacitats de dir que m’ha agradat molt dur a terme aquest projecte, els resultats obtinguts han estat els esperats i he completat els objectius que em vaig plantejar inicialment.

 


Compartiu aquest projecte