Treballs premiats

Màrqueting: llançament d’una aplicació de moda

Màrqueting: llançament d’una aplicació de moda

Detall

Àmbit temàtic: ECONOMIA/SOCIOLOGIA/POLÍTICA
Edició: Premiats 2014

Centre: Institució La Miranda, Sant Just Desvern
Autora: Laura Batlle Sánchez
Nivell educatiu: 2n Batxillerat
Tutor: Carlos Sabaté Bedòs

 

 

Objectius:

Primerament, com que sempre m’ha agradat el màrqueting i la publicitat, volia comprovar de primera mà fent per mi mateixa un treball d’aquest àmbit, que realment és la vocació que m’entusiasma i amb la qual em sento realitzada. En segon lloc, la meva intenció era executar un procés d’investigació amb la major qualitat possible aplicant les tècniques dels professionals del sector.
Per una altra part, vaig voler contribuir i aportar el meu granet de sorra al projecte del meu germà. Per tant, pretenia que finalment el meu treball pogués ser utilitzat.
A més a més, donat el context actual de crisi, s’accentua el fet que els processos de selecció de les empreses donen més valor a l’experiència que a la formació. En aquest sentit, el meu objectiu era que aquest treball fos tan exhaustiu que el pogués incloure en el meu currículum vitae com a primera experiència.
Per últim, la meva hipòtesi central era demostrar mitjançant l’estudi de mercat que aquest producte o concepte de negoci pot tenir èxit.

 

Metodologia:

En quant a la metodologia, he dividit el meu treball en dos blocs: la part teòrica de què és el màrqueting i la part pràctica de la investigació de mercat del meu producte. Després d’informar-me sobre conceptes clau del màrqueting mitjançant llibres del famós Philip Kotler, va ser necessari realitzar una entrevista a un professional del sector per saber quins passos calia seguir en la investigació de mercat. En aquest moment, vaig decidir dividir-la en investigació qualitativa i quantitativa. En la qualitativa vaig dur a terme un ‘focus group’ a consumidors potencials del target. Una vegada analitzat, també vaig entrevistar en profunditat a diferents botiguers per saber què opinaven d’aquest projecte. i per últim, com a investigació quantitativa vaig realitzar una enquesta repartida a més de cent persones amb les respectives gràfiques de resultats. Tot aquest procediment em va permetre establir de manera objectiva el Pla de màrqueting de l’aplicació.

 

Conclusions:

Després d’un llarg any elaborant aquest treball de recerca, he pogut arribar a establir les bases necessàries al projecte de l’aplicació de moda per llançar-lo al mercat. El fet d’haver dut a terme processos professionals ha provocat en mi una sensació de realització al comprovar que sóc capaç de desenvolupar una investigació d’aquest caire.
Considero haver assolit la majoria dels meus objectius. Seguint els passos d’un professional, he arribat a definir el Pla de màrqueting de l’aplicació finalment anomenada Fashion Shopping App. Mitjançant els resultats dels processos realitzats he pogut demostrar que en l’hipotètic cas que l’aplicació es llancés al mercat, aquesta resultaria ser un èxit. Per tant, he visualitzat que no sóc la única que crec en aquest projecte.
Puc corroborar que el treball realitzat ha fet que obrís els ulls i estigués més segura en la meva elecció de grau universitari.
Per acabar, únicament vull fer veure a aquells que llegeixin el treball, que quan es té una idea o un projecte en ment en el que creus plenament és necessari arriscar-se i lluitar per ell; perquè si tu no ho fas, ningú ho farà per tu. Sigues emprenedor, mou-te, menja’t el món i potser així puguis arribar a ser allò que realment t’omple.


Compartiu aquest projecte