Treballs premiats

Mc Intyre

Mc Intyre

Detall

Àmbit temàtic: ECONOMIA/SOCIOLOGIA/POLÍTICA
Edició: Premiats 2017

Centre: Institut La Garrotxa, Olot
Autor/s autora/es: Julia Dornelles Mc Intyre
Nivell educatiu: Cicle Formatiu de grau superior
Tutors/es: Anna Ayguabella Pasturet, Carme Vilarrasa Serrat


Compartiu aquest projecte

Objectius

Aquesta idea de negoci té com a objectiu difondre una sèrie de missatges culturals i positius amb la intenció de millorar la societat, és a dir, donar a entendre que tots som únics i especials, i que aquesta vida està plena de misteris, per tant és millor preguntar-se sobre ella, en comptes de ser una persona embolicada de negativitat o total ignorància.
Podríem dir que és un mitjà de comunicació visual amb la intenció de filosofar. Les imatges o les paraules capten la nostra atenció, si alguna cosa t’atrau et fa pensar. En això consisteix aquesta idea, captar l’atenció de la societat perquè es plantegin pensaments nous. Una bona manera de fer-ho és mitjançant la roba, en aquest cas jaquetes texanes amples, les quals són peces diàries i combinables, aquestes estaran compostes de diferents tipus de teles africanes situades a llocs concrets, donant més caràcter a la peça; fusionant dos estils i alhora cridant l’atenció. Aquesta idea de negoci es durà a terme en un local enfocat al públic i als clients, on es pugui apreciar el procés de creació, que va des del disseny del model, els patrons, la confecció, fins a l’estampació del dibuix o frase.

Metodologia

Aquesta idea de negoci consisteix en expandir missatges culturals i positius mitjançant jaquetes texanes amb tela africana sobreposada i l’estampació d’una frase o dibuix al gust del client. Per realitzar-lo és important seguir una sèrie de mètodes, els quals determinen si el resultat final és favorable i si pot tenir èxit.
Mètodes:
– Reflexió personal sobre la idea de negoci, esbrinant així els punts forts i els punts dèbils.
– Recerca sobre l’àmbit al qual va dirigit la idea de negoci, per així concretar el grau de competència.
– Recerca d’un local que compleixi les necessitats de l’empresa.
– Elements necessaris per obtenir el resultat final i valoració del seu cost.
– Realització del logotip a joc amb la idea de negoci.
– Estudi previ sobre el pla de màrqueting per atreure clients.
– Informació sobre forma jurídica i tràmits necessaris.
– Realització d’un estudi econòmic-financer per conèixer la viabilitat de la idea de negoci.

Conclusions

Gràcies a aquest pla d’empresa he pogut adquirir més coneixement sobre la idea de negoci, i també he après més sobre els passos que s’han de seguir a l’hora d’obrir una empresa. Aquest projecte m’ha inspirat i donat forces per tirar endavant la idea de negoci. Tots els apartats realitzats són importants per poder enfocar de la millor manera aquesta idea, disposant de més coneixement per rectificar alguns errors i enfortir els punts positius.