Treballs premiats

Organització d’un esdeveniment esportiu solidari a la vila d’Argentona

Organització d’un esdeveniment esportiu solidari a la vila d’Argentona

Detall

Àmbit temàtic: PEDAGOGIA I DIDÀCTIQUES
Edició: Premiats 2017

Centre: Institut d’Argentona, Argentona
Autor/s autora/es: Mireia Massagué Querol
Nivell educatiu: Segon de batxillerat
Tutors/es: Lourdes Gispert Álvarez


Compartiu aquest projecte

Objectius

Organitzar un esdeveniment esportiu de caràcter no competitiu a la vila d’Argentona, adaptat a totes les edats i nivells, i pensat per a ser realitzat amb família i amics.
En base a l’enquesta que vam realitzar, ens va semblar adequat organitzar una cursa d’orientació que fomentava tots aquests objectius, i a la vegada, donava a conèixer diferents indrets de la població argentonina. Posteriorment, vàrem voler aprofitar l’avinentesa per agegir-li un plus d’esdeveniment solidari i així no només fomentar l’esport entre els escolars argentonins sinó també la transcendència de la Marató de TV3, que va ser on es van destinar tots els beneficis de la cursa d’orientació.
Trobar estratègies per difondre l’esdeveniment i per fer-lo viable: xerrades a les escoles, cerca de voluntaris, cartells, web, xarxes socials,…
Aprendre les gestions, permisos i documentació necessària per a organitzar-lo.
Realitzar un pressupost i buscar patrocinadors per a quadrar-lo buscant que el donatiu a TV3 fos màxim.
I, finalment, gaudir al màxim del treball i aprofitar l’oportunitat per aprendre i conèixer de més endins el món de l’organització d’esdeveniments.

Metodologia

Primerament, vam realitzar l’estudi estadístic esmentat enterorment sobre la pràctica esportiva a la vila d’Argentona. A partir d’aquí vam veure que un esport que s’ajustés a la idea de crear un esdeveniment no competitiu i de caràcter familiar, podia tenir èxit. I vam concretar que aquest esport seria les cursa d’orientació. Posteriorment, vam començar un estudi teòric sobre aquestes curses i, sobre tot, el procés a seguir a l’hora d’organitzar-ne una de les característiques que volíem. També vam entrevistar un organitzador de curses perquè ens donés alguns consells. En base a aquests, vam demanar els permisos que necessiten aquests tipus de  curses, vam ajustar el pressupost de la cursa per a tal d’aconseguir que tots els beneficis anessin destinats íntegrament cap a la Marató de TV3; i, finalment, també ens va ser necessari envoltar-nos d’un bon equip de col·laboradors i voluntaris que ens van ajudar a fer possible la cursa d’orientació. Paral·lelament, també vam anar preparant diversos recursos publicitaris per tal de donar a conèixer al màxim de gent possible la nostra cursa: cartells publicitaris, xarxes socials (Facebook, Instagram, difusions de WhatsApp), Mitjans de Comunicació en els que vam ser entrevistats (premsa escrita i ràdio: http://argentona.cat/document.php?id=36675), una pàgina web que vam dissenyar (http://cursaorientacio.wixsite.com/argentona); i finalment, a través de la via boca-orella, que vam promoure anant a les escoles d’Argentona i explicant als infants la importància de la pràctica esportiva i la transcendència de la Marató de TV3.

Conclusions

Amb aquest el treball, hem estat capaços d’organitzar un esdeveniment esportiu, adaptat a tots els nivells i edats a la vila d’Argentona. Mitjançant el recorregut plantejat a la cursa d’orientació, hem donat a conèixer diferents indrets del poble, alguns no gaire coneguts fins ara, i al mateix temps, hem pogut explicar als escolars argentonins la importància de l’esport i la feina realitzada per la fundació de la Marató de TV3. D’altra banda, prèviament a aquesta organització, hem pogut descobrir i estudiar els hàbits esportius  de la vila d’Argentona, especialment els més joves. A escala ja més personal, he adquirit més coneixements sobre la importància de l’esport i la fundació de la Marató de TV3, així com tot el procediment i passos a seguir a l’hora d’organitzar un esdeveniment esportiu: requisits bàsica però inesperats com els de contractar una assegurança de responsabilitat civil, sol·licitar instàncies en l’àmbit municipal, contactar amb patrocinadors, avisar els caçadors,fer una bona difusió de l’activitat solidària, determinar i habilitar la millor zona per a realitzar l’esdeveniment o cercar els materials i infraestructures necessàries al preu més reduït possible. D’altra banda, he après a fer publicitat d’un producte, així com el funcionament de l’edició i gravació de videoclips, a dissenyar una pàgina web, o a dirigir-me cap a un públic infantil. El dia de la cursa (https://www.youtube.com/watch?v=JsBVMsM0_Rw), vàrem acollir a més de 300 participants: famílies amb infants, grups de joves i fins i tot alguns del casal de la gent gran. Gràcies a la solidaritat dels participants es van recaptar 1044,9 €, tots ells, íntegres per la Marató de TV3, gràcies a diferents patrocinadors.