Treballs premiats

Punts de vista

Punts de vista

Detall

Àmbit temàtic: MATEMÀTICA
Edició: Premiats 2013

Centre: Institut Sant Quirze Del Vallès, Sant Quirze Del Vallès
Autores: Mònica Ortega Llobet / Maria Fernández Martínez / Carla Panisello Aranda / Alba Baldrich Salvado
Nivell educatiu: 4rtrt ESO
Tutora: Lucía Bayo Delgado

N’hem tingut dos:

– Comprovar les possibles diferències en la vista entre homes i dones, així com entre persones de diferents edats. Hem buscat també relacions entre aspectes diferents de la visió, l’angle de visió, l’agudesa visual i la separació dels ulls.
– Fer un treball pràctic d’investigació utilitzant el mètode científic.

El nostre treball va ser una aplicació del que havíem après a l’apartat d’Estadística de l’assignatura de Matemàtiques. Per tant, va haver un mostreig aleatori per obtenir els individus objecte del nostre estudi, i es va fer un tractament de les dades com a estudi descriptiu unidimensional i bidimensional.

Per obtenir les mesures de les característiques estudiades es van utilitzar:

– preguntes als individus (problemes de vista i altres)
– un regle per mesurar la separació de nineta a nineta
– un mesurador de camp visual construït per nosaltres
– un petit aparell construït també per nosaltres per poder aplicar el mètode de Howard Dolman per a la mesura de l’agudesa visual.

Els resultats obtinguts no han estat tan bons com esperàvem perquè no totes les nostres hipòtesis han estat confirmades i les que ho han estat no amb suficient fiabilitat.

1. Segons les dades obtingudes les dones tindrien un angle de visió lleugerament més ampli que el dels homes i una agudesa visual menor, el que podria confirmar lleugerament la primera de les nostres hipòtesis.
2. En el cas de les edats el resultats no han estat favorables per a les nostres hipòtesis, ja que no hem pogut veure massa diferència entre els alumnes de 1r d’ESO i els de 1r de Batxillerat. Hem treballat sobre una franja d’edat massa reduïda.

No obstant, hem complert amb els objectius de fer un treball pràctic d’investigació utilitzant el mètode científic.


Compartiu aquest projecte