Treballs premiats

STARBUCKS COFFEE: Cafè o estil de vida? Estudi de viabilitat d’un Starbucks a Vilanova

STARBUCKS COFFEE: Cafè o estil de vida? Estudi de viabilitat d’un Starbucks a Vilanova

Detall

Àmbit temàtic: ECONOMIA/SOCIOLOGIA/POLÍTICA
Edició: Premiats 2014

Centre: Institut Francesc Xavier Lluch i Rafecas, Vilanova i la Geltrú
Autor: Adrià Guevara Figueras
Nivell educatiu: 2n Batxillerat
Tutor: Carles Batlle Garcia

 

 

Objectius:

El cafè és només cafè. Tots podríem estar més o menys d’acord amb aquesta afirmació… o no. Aquí és on entra en escena Starbucks Coffee, l’empresa cafetera més gran del món. Quan nosaltres anem a prendre un cafè a un Starbucks paguem un preu molt elevat per aquest, perquè l’empresa no ens ven simplement el producte, sinó tota l’ ‘Experiència Starbucks’. Al meu treball he volgut aprofundir en aquesta experiència i descobrir què és el que fa tan especial a Starbucks. A més a més, a través d’enquestes a clients he volgut comprovar si aquests estan realment rebent el que l’empresa promet oferir. Finalment, he simulat l’obertura d’un establiment de la companyia a Vilanova i la Geltrú, justificant la seva viabilitat.

 

Metodologia:

El treball es divideix en tres grans blocs: el bloc teòric, les enquestes i l’estudi de viabilitat. Finalment hi ha les conclusions i, en els ‘Annexos’ trobem informació complementària.
Al bloc teòric estudio la història de l’empresa, la seva filosofia, els treballadors i les seves condicions laborals, l’estil de les botigues i els productes oferts per la companyia.
En el segon bloc he enquestat 120 clients d’Starbucks per estudiar les seves respostes, així com també les seves valoracions, a diferents aspectes relacionats amb l’empresa treballats en el primer bloc.
En l’estudi de viabilitat he simulat pas per pas tots els tràmits i aspectes necessaris per obrir un establiment d’Starbucks a Vilanova i la Geltrú. Aquest engloba des de la situació de l’establiment o el seu públic objectiu fins als costos de l’obertura.

 

Conclusions:

He pogut corroborar que Starbucks és una empresa diferent: ofereix productes de molt bona qualitat units a l’Experiència Starbucks (l’alta personalització dels productes, l’ambientació dels establiments… ). Això el client ho sap apreciar i ho valora, tal i com he pogut comprovar a les enquestes.
Pel que fa a la viabilitat d’un Starbucks a Vilanova i la Geltrú, cal destacar que aquest seria tècnicament viable (bona acceptació per part de la població, no restriccions per part de l’Ajuntament…) i econòmicament una incògnita. L’únic que he pogut definir en el treball és el llindar de rendibilitat de l’establiment (és a dir, els ingressos mínims que hauria de tenir per cobrir costos), que se situaria al voltant dels 11.030€ mensuals.


Compartiu aquest projecte